27 Ocak 2012 Cuma

Yol

Dogasinda "a$k" var insanin ama dogasindaki en "tanimsiz" duygu a$k. Bu yuzden o kadar cok "yanilgi" ya$iyor ki.. Ya$amadigi her duyguyu tattiginda bunun adina "a$k" diyebiliyor. A$k geldiginde agzimizi acip "a$k" diyemeyecegiz buna boyle devam edersek. Deneyip yanilmalarimiz, en cok ta "yanilmalarimiz" a a$klarimiz diyoruz. Sonra bisiklete binmeyi yeni ogrenen cocuklar gibi, pedal izleri yeryerimizde aciyla olgunla$iyoruz... Her biri "a$k" olmasi cok istenen sanrilar..bize hergun yolumuzu daha iyi kavratiyorlar.. Bisiklete binmekten vazgecmemeli, yoldan ali koymamali bu yaralar.. Bir ko$eye oturup o yaralari de$mek; evet zaman zaman yapilmali.. Tekrar hatirlamak icin "kendimizi" ama takilirsak asla ogremeyiz bisiklete binmeyi..

Birgun bisiklete binmeyi ogrenecegiz ve o bizimle ayni hizda, ayni yoku$larda ayni nefesleri kesilerek yol alabilecegimiz ki$i, bir gun bir kav$akta cikacak kar$imiza.. Her kav$akta bekleme yapma! devam et.. devam.. ilerleyelim hayata.. arkadan itiyorlar..

Birtakim mecburi istikametler, diger taraf ters yon.. Ters yon bizi geriye goturur cunku o yollarda herkez ileri giderken biz onlarin gerisine ilerliyor oluruz.. Sirf "heyecan"li diye gitsek mi? Gidon bizim ellerimizde.. yol alternatifleri sunuyor.. Mecburi yollarda mecburi ta$lardan kacarak tekerleklerimiz saglam ilerliyoruz kimilerimiz.

Bazilarimiz iki yoluda birakip dikenlerin icine daliyor.. Kimilerimiz ters yolda "ozgurlugu" ariyor.. Benim gidon elimde, icimden bir ses git diyor gidiyorum, cik diyor yoldan cikiyorum, don geri diyor..donuyorum.. cogu zaman ters yone gidip dikenli yollardan geri dondugumde oldu :)

Zaman zaman..oturup yol kenarlarinda mola verdigimde bakiyorum.. Mola yerlerinde sarma$ dola$ bisikletler, bisikletlilerin biri saga biri sola bakiyor.. Bisikletleri sarma$ dola$.. Sarma$ dola$ bisikletler, ayri pistlerde danseden ruhlar.. Etraf bunlarla dolu.. Dunyayla ben de ba$a cikamiyorum :)

Donuyorum yola.. Korna calan bisikletliler:"onumden cekiL! onumden cekil!.. ne kadar yava$sin.."

Nedir bu acelecilik? Hayati bir cirpida yaşama arzusu nedir? Gectigin yollardaki gelincikleri, ay ciceklerini, kaplumbagalari, belki o insani gormeden.. "sonda ne var" diyerek gidi$.. ama sesimi duyamiyorlar.. sadece "cekilmek" icin varim orada onlar icin :)

Ben sakin sakin, ama heyecanli.. benim bisikletim sakin gidiyor; yinede du$e kalka :)... Yurek heyecani sabirsiz ama bisikletim yava$ gidiyor, dengeliyoruz birbirimizi.. Her kav$akta bekleme yapmayacagiz; ilerleyelim beyler.. Hayata ilerleyelim.. Bir kav$akta silebilecegin bir gozya$i var, biliyorum orda bekliyor.. yada yaninda belki $u bisikletlilerden biri.. ama dogru kav$ak, dogru zamanda.. ilerleyelim...


2001

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder