27 Ocak 2012 Cuma

Mavi Kaplumbağa

Mavi bir kaplumbagayim belkide ben. Bir karikaturistin elinden cikmi$ komik, kucuk, mavi, kafasini cok nadir kabugundan uzatan, icerdeki du$leri ve cirilciplak kendiyle kabugundan di$ari cikmadigi her zaman mutlu mesut...

Di$arinin iklimi degi$ken, di$arisi bendende yava$ ilerlemekte, belkide di$arisi ilerlememekte, sadece dunya donmekte ve bunu bana ispat etmekte di$arisi. Her zaman urkunc gelir bir$eyler ispatlamaya cali$anlar, beni de alet ediyorlarmi$ gibi kendi kandirmacalarina... "bak donebiliyorum" "aslinda daha iyide donebilirim" donebildiginde varsan, donemediginde yok olacaksindir.. Anneler gibi donsende donmesende var olabilecegin sevgiler sadece ozde bulunur, hani $u zor i$, hicte zor degil, zor olan $u soguklarda donmamak... Benim icin ayak uydurmak zor i$..

Hayallerimi kurcalayamaz kemiremez bu di$arisi, benden verdiginden cok fazla zaman aliyor, nede olsa oldugum yer.. ilerliyorum bir yandan.. ve bana az zaman birakiyor $u firtinalari, zelzelereri ve bazen birden doguveren gune$ i$igiyla gercek, en az hayal kadar cekici..Eksilen hayallerim degil, amaclarim ve amaclar eksildikce hayaller artiyorlar -denge- ama bu kez her di$ari uzattigimda daha cok u$uyorum minicik gozlerimi ama kim engelleyebilir ki hayalimde calinan save my soul save my self tinilarini ben bu ikisini ayri ya$ayabildigim surece... Henuz bu kabugu terketmemi isteyen ya da terketmeyi isteyecegim bir gercekten soz edilemezken...

Gercekse... gercektir, gerceklere kusulmez, kimisi kabullenilir, kimisi zor.. kimisiyse guzel mi guzel.. Guzel gerceginde tadina doyum olmaz hani.. Bazense her$ey cok fazla gercek bir mavi kaplumbaga icin...

Meli ler ve mali lar.. i$te amaclar, yoldaki kav$aklar, hiz limitleri.. Girdigin yol, gitmek istedigin yol.. Elin direksiyonda titremiyor mu kimi zaman? Hop diye kirmak gelir cogu zaman icimden ama fazla titriyor ellerim... En kisa yol bildigin yol mudur? Ne caydirici tabelalar var yolda.. Hileli fotograflar -bak hemen ku$ku- hilesiz fotografi yol ba$ina kim koyar?  "cennet 5000 metre ilerde"... Gormek isteyenin gorebildigi, derme catma bungalowlarin oldugu yerin minicik tabelasi benim aradigim; i$te onu gormeye cali$iyorum,

Ne de olsa bir mavi kaplumbagayim, kacirmam gozumu acabildigim surece.. ben sadece basit ya$amak istiyorum. True Crime filmindeki kucuk kiz cocugu gibi; basit bir resim ciziyorum; ama kirlar ye$il olmali, pastel boyam biryerlerde.. o kiri sadece kir olsun diye ba$ka renge boyamam.. ve Eswood gibi, hayatimdaki agir ya$anmi$liklara katlanmasi kolay olsun adina ba$kalarininkini temize cikarak ya$ayamam.

Tela$imdan sendeledigim anlar da yalnizligimin kimi zaman urkutucu olan bo$lugundan kaynaklanabilecek yanli$ algilar,  insanlarla olan ileti$imlerimde onume gecen fazla korkular yok mu? Bilmekle anlamak yasatmaya yetmedigi gibi, kar cicegi olmaya calismanin manasizligida aklimi kurcalayan cumleler arasinda.. oysa ben sadece bir virgulu bile nereye koyacagimi bile bilemedim bu cumlede..

Yoruldugumda arkama yaslanip hayaldende gercektende uzak bi yerde yerini bulmu$ bir virgulde dinlenmek yapabilecegim en iyi $ey..


2001

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder